Pages

Tuesday, October 5, 2010

Q002: Quilling Gadgets

Huh! Baru dapat up-date, sian my new baby ni tau ^_^

Sangat mencik dengan KECEPATAN INTERNET yang lambat! Rasa dunia ni berputar lambat je. Nak check email lambat, nak googling lambat, apalagi nak upload atau download gambar, lagilah lambat, owhh!

Ngee~ So, hari ni baru dapat upload 'gadget-gadget' dalam My Craft Box ^_^ Ish, harap maklum, amatur macam saya ni memang suka menanyang barang yang tak penting, hahaa! ^_^ Terpicu atas rasa bangga memiliki ^_^


Cutting Mat
Sangat bangga okei dapat memiliki Cutting Mat sendiri. Lama saya survey, sampai survey dua negara tau; Malaysia dan Indonesia untuk beli cutting mat ni, hahaa! 

Kat Indonesia adalah sangat mahal, sedih! Tapi alhamdulillah jumpa cutting mat dekat malaysia dengan harga RM 11 je [small size] Err, saya belum cukup MATANG untuk beli yang big size tu, hahaa. Sebelum ada cutting mat, err, hanya guna mozaik utk memotong ^_^!

Quilling Stick
Eh, tu bukan lidi bekas sate yea ^_^ Hahaa. Oleh kerana KEDEKUT utk beli quilling stick dan tak rajin mcm my Soul-Sister yang guna tangan je quill the paper strip, so saya pun buatlah sendiri quilling stick tu menggunakan lidi! ^_^ Hahaa. FYI, tu stick yg ke tiga atau empat gitulah. Yang sebelumnya ada yang patah [sebab terlalu halus] ada yang hilang [sebab terlalu kecik] dll.

Alhamdulillah, yang ini bertahan lama juga nyawanya ^_^ Agak panjang, dan selesa di gunakan oleh SAYA ^_^ Ngee~

Cutter
Itu cuma SATU dari berjibun jibun cutter yang saya miliki ^_^ Ntah, saya suka beli cutter, hahaa! Tapi yang paling best, tu yang dalam gambar, dia nipis dan selesa digunakan oleh SAYA ^_^

Craft Scissors
Err, tu gadget lama, tak ingat sebab apa beli, tapi yang penting, sekarang dia manjadi gedget penting juga bila nak buat card [ish, mcm selalu je buat card, hahaa!]

Glue
The UHU tu atas rekomandasi My Soul-Sister, tapi tak tahu lah kenapa, bila di tangan saya dia tak pernah rapi. Err, mungkin untuk Pro tu, ngee~ Tapi walaupun begitu, dah banyak tiub juga lah saya beli dan guna gam UHU tu, hahaa, sebab tak jumpa gam yang sebagus itu ^_^

Tapi... Semalam, baru jumpa yang baru, gambar sebelah gam UHU tu. Namanya BOSTIK. 15 minit saya berfikir untuk beli atau tidak sebab dia mahal, tapi sebab dia ada tulis, CLEAN LINE, NO MESS, NO SPILLS, maka, saya pun beli jugaklah! Hahaa, dan sesi percubaan adalah sangat memuaskan. Sebab muncungnya tirus, jadi mmg menghasilkan clean line. Tapi dia tak sekuat UHU ^_^ So, now i've two type of glue, suka!


...dan inilah gadget terpenting! Hahaa!

Paper Shredder
Tanpa dia, mood quilling tidak akan hidup, malap seperti pelita yang kehabisan minyak tanah tau, huhuu. Nak gi beli Ready Quilling Strip, rasanya bukanlah satu cara yang baik sebab kalau dekat Indonesia ni mahal! kat Malaysia tatau lah pulak. Jadi, Shredder akan sangat membantu untuk menjadikan kertas A4 kepada paper strips ^_^ Nak potong satu² pakai cutter? Err, rasanya boleh cuba dan lihatlah berapa lama akan bertahan, hahahaa!

Sebab saya sangat baru dlm Quilling Craft ni, jadi saya belum berhasrat untuk beli Shredder yang gabak besar, yang mini ni pun inshallah cukup kut ^_^

Amacam? Comelkan dia ^_^


Jom kongsi gadget anda ^_^!

5 comments:

Anonymous said...

leha...sy skekn gadget leha ni...i like...

Asma’ AB said...

gelak golek-goleklah aku baca entri ni. haha! leha, aku pun dah tak guna UHU. tapi masa g get-together tu, ak guna balik sebab rushing sgt, sempat capai uhu jek. nsb msh belum hilang skil :P. try beli gam yang kaler putih tu. either polystyrene or fabric glue. murah, jimat dan bersih. ceceh. skrg ak guna gam tu, dan sapu guna paint brush. kalau tak rajin basuh berus, beli banyak². once mengeras, rendam jek dn tukar yang len. gilir².

cepatlah upload hasil kraf!! >.< :P

Anonymous said...

salam..
paper shredder tu boleh beli kat mana?

Rainbow Chick Resources said...

MINI PAPER SHREDDER for sale ! For further details check out my blog on
http://happyfeet-pingu.blogspot.com/2010/12/mini-paper-shredder-for-sale.html Only 8 boxes available :) Do PM me for enquiries..

Anonymous said...

salam..cutting mat 2 beli kt mne ye?